Späť Otázky pre učiteľov

13. úloha: Týždeň od 20. do 26. septembra 2003

Ježiš a naša budúcnosť Stiahni ZIP

Pre vedúcich tried:

Je koniec štvrťroku. Pokús sa zorganizovať 1 x v štvrťroku stretnutie triedy v domácom prostredí mimo sobotu dopoludnia. Tam nech sa ľudia otvoria, nech hovoria o svojom živote, o poznaní pravdy, vplyvu sobotnej školy na život. Pozvite svojich priateľov.

Štartovacia otázka:

- Aké pocity v tebe prebúdza skutočnosť, že žijeme v poslednej dobe?

Cieľ úlohy:

Príprava na 2. príchod Ježiša Krista

Základný verš - rozbor:

- Ako vyzerá tvoje očakávanie...?

Nedeľa:

- Ako rozumieš slovám "doba konca"?

- Prečo pisatelia Biblie hovoria o konci času v súvislosti sa smrťou Ježiša Krista?

Pondelok:

- Slová "už", "ešte nie" chcú niečo vyjadriť. Definuj, čo.

- Aký vplyv na tvoj život má to, že si už teraz účastníkom Božieho kráľovstva?

Utorok:

- Ako si predstavuješ mesto, ktoré Boh pripravil?

- Ako dáš do súladu súd a pozvanie do mesta, ktoré Boh pripravil? (Súčasťou myšlienky súdu je i milosť.)

- Ako si predstavuješ Boha ako sudcu?

Streda:

- Tešíš sa do nebeského mesta? Prečo?

- Myslíš, že ako pútnici sme ešte ďaleko od mesta?

- Nemáš pokušenie to vzdať?

- Kde je tvoje srdce? (Mat 7,19-21)

Štvrtok:

- Aký zmysel by mala svätyňa bez 2. príchodu Ježiša Krista?

- Tešíš sa na 2. príchod Ježiša Krista, alebo máš strach...?

- Bude ti niečoho ľúto, keď tu budeš musieť niečo zanechať?

Záver:

Sme na ceste domov.

Čo môžem zo svojej strany urobiť preto, aby sme tam už boli?

Výzva k rozhodnutiu:

Svätyňa od začiatku do konce vyzýva k očisteniu a k príprave pre nebo. Rozhodni sa tak, aby bolo jasné Bohu, tvojmu okoliu i tebe, o čo ti v živote ide.

Motivácia k ďalšej úlohe:

Budeme študovať knihu proroka Jonáša. Je historicky dôveryhodná?

Čo znamenalo "slovo Hospodinovo" pre Jonáša, čo môže znamenať pre mňa?

Misijná bodka:

Máme dobrú príležitosť pozvať ľudí k štúdiu zaujímavej starozákonnej knihy. Jonášovo proroctvo je aktuálne i pre dnešnú dobu.

Jaromír Loder

||| na začiatok dokumentu |||